23 Ekim 2016 Pazar

Modern CPU'lardaki Shader İsimleri ve Görevleri

Shader Nedir?

Programlanabilir GPU'ların ortaya çıkmasından sonra hayatımıza girmiş bir terimdir. Shaderlar, vertex'lere ya da pixellere hükmetmek üzere yazılan küçük program parçalarıdır.

Türleri

 

2B Shaderlar

2B shaderlar dijital görüntüler üzerinde, ayrıca dokular denilen bilgisayar grafikleri çalışmalarında da hareket eder. Onlar pixel özelliklerini değiştirir. Şuan sadece 2B sahaderların pixel shader türü vardır.

Pixel Shader 
Karesel gölgelendirme anlamına gelen Pixel Shader DirectX 9 ve üzeri oyun grafik kütüphanesinde bulunan grafik işleme komut fonksiyonudur. Yeni nesil olarak tanımlanan birçok oyunda bu özellik şartı aranıldığı için bir önceki nesil ekran görüntü kartları bu özelliği desteklememekte olduğu için birçok oyun yazılımı çalışmama durumu yaşanmaktadır.

3B Shaderlar

3B shaderlar, 3B modeller ya da diğer geometriler üzerinde hareket eder, ama aynı zamanda bir model veya ağ çizmek için kullanılan renklere ve dokulara erişebilir. Vertex Shaderlar, 3B shaderların en eski türüdür, genellikle vertex temelinde değişim yapar. Geometry shader, shader içinde yeni vertexler oluşturabilir. Başka bir türüde Tessellation shaderdır.

Vertex Shader
Yazacağınız bir vertex shader programı ile GPU’ya gönderilen herbir vertex üzerinde işlem yapabilirsiniz.

Geometry Shader
Bu tür shaderlar, grafik pipeline başlangıcına gönderilen bu ilkellere noktalar, çizgiler ve üçgenler gibi yeni grafik öğelerini üretebilir. Geometri shader programları vertex shaderdan sonra yürütülür.

 Tessellation Shader
OpenGL 4.0 and Direct3D 11, Tessellation shader adında yeni bir shader sınıfı eklendi. Geleneksel modeline iki yeni shader aşamalarını ekler.
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder