Vsync, Vertical Synchronization kelimesinin yaygın kullanılan kısaltmasıdır. Türkçesi "dikey senkronizasyon" anlamına gelmektedir.
Vsync (Vertical Synchronization) açılınca ekran
kartının tazeleme hızıyla, monitörün tazeleme hızı denkleştirilir.
Vsync kapalıyken görüntüde kırılmalar olur. Özellikle 3rd person ve 1st
person kameralı oyunlarda mouse hızlı hareket ettirilidiğinde bu kırılma rahatlıkla görülür. Ekranın ortasından titreyen bir çizgi olarak geçer. Kapatıldığında ise fps artar.
Önce kırılıma da diyebileceğimiz "tearing"in ne olduğunu bilmeliyiz.
Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün
gösterebileceğinden daha fazla kare
(bildiğiniz gibi görüntüler kare kare hesaplanıp sırayla monitöre
gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da
hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara
"tearing" denir.
İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda
saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi
sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları
kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır.
Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız herşeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalırsa fare
hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek
fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi multiplayer oyuncular
V-Synci devre dışı bırakırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder